Limba: Română (Romanian) English Magyar (Hungarian)

Programeaza-te

online sau sunand la

+40-746-794-473

Blog

mergeti inapoi la:
Albirea LASER
22/6-11 la 12.37 de: PeterDent
Ce este albirea cu Laser ?
Procedeul utilizeaza un gel special initiat de radiatia luminoasa a laserului cu o intensitate si durata controlata, fara gutiera si fara durere la nivel dentar. Aceasta metoda presupune folosirea produselor profesionale, de o inalta calitate, fiind ultimul « trend » in materie de albire atat in SUA cat si in Europa.

Beneficii.
In urma unei consultatii prealabile, pacientul va beneficia de tratamentul tuturor afectiunilor dentare si parodontale care ar putea interveni sau influenta procesul de albire : tartru, carii, gingivite.
Tratamentul presupune si un periaj profesional, urmat de inregistrarea culorii initiale, dupa care pacientului i se arata nuanta pe cheia de culori la care vor fi albiti dintii in urma procedeului.
Manopera dureaza foarte putin, maxim o ora, este nedureroasa, efectul este imediat, iar dumneavoastra veti pleca cu un zambet mai alb, mai stralucitor, un « look fresh ».
Fiind vorba de o albire profesionala, se realizeaza si un tratament de desensibilizare ulterioara a dintilor datorita lipsei de nociviate a laserului.
Avantajele acestei terapii sunt, pe langa efectuarea intr-o singura sedinta scurta, si efectul de lunga durata al albirii, pacientul fiind extrem de multumit.

Contraindicatii.
Nu se cunosc a fi contraindicatii, undele laser aplicate nu sunt nocive pentru dinti sau pentru tesuturile din jur.
29/4-12 la 08.44 de: Allayna (Allayna)
kapitalizmus és a nacionalizmus nehezen kibékíthető egymással. A kapitalizmus logikája nagyon egyszerű: az nyer, aki a legkevesebb befektetéssel a legtöbb hasznot kaszálja be. Ennyi. A kapitalizmus nem egy ideológia. A kapitalizmus arról szól, hogy minél jobban tudsz alkalmazkodni az új helyzetekhez, és minél gyorsabban és jobban meg tudod lovagolni a hirtelen kínálkozó lehetőségeket, annál sikeresebb vagy. A kapitalizmus értelmezési tartományában a SIKER = PÉNZ.A nacionalizmus sem ideológia… Vannak konzervatív nacionalisták, liberális nacionalisták, kommunista nacionalisták, bárki lehet nacionalista. A nacionalizmus logikája is egyszerű: az nyer, aki a legnagyobb területet tudja etnokulturális szempontból egységessé tenni. A nacionalizmus arról szól, hogy egy nemzet érdekének alá kell rendelni az illető nemzet (és bármely más nemzet) tagjainak érdekét. A nacionalizmus értelmezési tartományában a SIKER = ETNIKAILAG HOMOGÉN TERÜLETEK.Egy profi kapitalista ki tudja használni a nacionalizmusban rejlő lehetőségeket. Egy profi nacionalista lehet sikeres kapitalista… ha szerencséje van… ha éppen a nackós duma pénzt hoz.A kulturális tőke is tőke. Kamatoztatni lehet. A magyarországi cégek nem feltétlenül azért alkalmaznak magyarokat, mert nacionalisták, hanem mert így a legolcsóbb és a leghatékonyabb a cégen belüli kommunikáció, tehát több pénz marad a tulajdonosnál.Kolozsvár Erdély fővárosa, bár egyre kevésbé a romániai magyarságé. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de számomra nem éppen elsőrendű szempont, hogy valami magyar legyen. Nekem a nyelv a legkevesebb. Viszont a nyelv az etnokultúra hordozója. Mindig azon gondolkodom, hogy mit változtatna az, ha a legjobb barátaim holnaptól csak románul lennének hajlandóak beszélgetni velem? Semmit. Mert a nyelv az csak egy kommunikációs kód. Önmagában nekem tökmindegy, csak értsem. Sokkal többet számít, ami mögötte van.Ugyanakkor meg a többségi nacionalizmus árad mindenfelől, és ezért a kisebbségi nacionalizmusba lehet menekülni. Nagyon jó érzés Székelyföldön azt érezni, hogy van egy erős szolidaritás, és ahhoz, hogy haver legyek, nem kell mást csinálnom, mint az anyanyelvemen beszéljek, még akkor is, ha egyesek szerint “határmenti geci” vagyok.A romániai magyar etnokulturális érdekcsoport szempontjából tényleg nagyon fontos a tömbben lakott régiók etnokulturális arculatának konzerválása, de a kapitalizmus játékszabályaitól nem lehet eltekinteni. Az infrastruktúrával kezdődik minden… A román politikai elit tudta, hogy mit csinál. Ha csak Magyarországról lehet pénzt szerezni az “alulfejlesztés” kompenzálására, akkor onnan kell pénzt szerezni. Ilyen a politika… ilyen az etnopolitika… De egyik nagy cég sem lesz hülye a kapitalizmus játékszabályait megsérteni a vezérkar nacionalista passziói miatt, gondolom ez világos…Ha a nacionalizmus szele már nem fogja hajtani a “magyar nagykapitalisták” hajóját, én a magyarországi kis és középvállalkozásokban reménykednék inkább…Kolozsváron lesz A REPÜLŐTÉR, AZ EGYETEM, A HIGH LIFE… ez ellen nincs mit tenni. De most már nagyon mobilisek az emberek, és a kétlakiság nem probléma.

<a href="http://www.medservice4u.com/">viagra without prescription</a> <a href="http://www.edpackages.com/">levitra online</a>
Allayna
29/4-12 la 08.34 de: Ducky (Ducky)
Deci campania asta se adreseaza copiilor care au talent. Buuun. Ce se intimpla cu cei care nu au talent? ei nu merita o campanie de stringere de fonduri? Sau ei sint uitati si viitorul lor este gasca de cartier si criminalitatea? De ce nu se string aceste fonduri pentru ( de exemplu) construirea/amenajarea unei sali intr-un cartier sarac unde orice copil poate sa isi exerseze talentul muzical, chiar daca este afon?De ce in Romania se cultiva doar elitele iar restul sint lasati balta?Cred ca pentru societate e mult mai important scoatere copiilor de pe strazi si educarea lor decit cultivarea unor elite.

<a href="http://www.edpackages.com/">levitra</a> <a href="http://www.comparemedsprices.net/">acyclovir</a>
Ducky
22/4-12 la 08.19 de: Jalen (Jalen)
Ezennel, amennyire tőlem telik, a bloggazda stílusában:&#8220;ameddig nem teszek törvénybeütköző dolgot, senkinek semmi köze hozzá, hogy nekem honnan van bármire is pénzem, és ahhoz sem, hogy mit csinálok vele.&#8221;Igen. Az ember alkotta törvény. Az maga a megváltás és a béklyó. Nem árt megfelelőképpen értelmezni és rugalmasan alkalmazni. Ha bele lettek szőve az alkotók törvénybe nem ütköző is, akkor annál is inkább.&#8220;A törvény előtti egyenlőség híve vagyok, de nem vagyok a szó szerinti, a források és vagyon egyenlő elosztásának híve.&#8221; Egyetértek, de sajnos a törvény mifelénk, és nem csak, joghelyenként és alkalmanként furcsára szabatik.&#8220;a romániai magyaroknak végre meg kéne érteniük, hogy romániai magyarnak maradni nem csak morális kérdés!&#8221;Azon túl, hogy a kijelentés nagyon magasról hallszik, egyetértek.Ki-ki eldönti, hogy érték-e magyarnak lenni(e). Majd éli földi létét a kaszás megérkezéséig. A nyelvek nemzetei pedig elöljáróik hol liberális, hol konzervatív gyeplői között kergetik egymást egyszer a puskapor, máskor a versenyképesség harcmezein. És közben nyelvek, népek, nemzetek múlnak ki, majd mások jelennek meg, de nekünk már nem adatik meg látni a végeredményt.&#8220;Mindenki addig marad romániai magyar, ameddig neki jólesik, ha már nem esik jól, akkor romániai román lesz, magyarországi magyar, kanadai francia vagy ausztráliai román.&#8221;Lehet, hogy így van, de a jólesik keresésében az egyedek nem a nemzetiségüket, hanem jobbnak vált anyagi létüket kergetik. És közben többnyire úgy vesztenek (anya)nyelvet, hogy másikat helyébe sosem szereznek.&#8220;Nem ahhoz van közöm, hogy így döntött valaki, hanem ahhoz, hogy miért döntött így.&#8221;Nekem egyikhez sincs közöm. A magam döntését meghoztam.És ahhoz sincs közöm, hogy más hogyan döntött és miért.Az viszont zavar, ha a döntése vaszteség a majdani magyarságnak. És nagyon sok ilyen döntés szem- és fültanúja vagyok szinte naponta.A döntés gyökere szinte kivétel nélkül legalább a gyermekek jobblétének reménye. Azt szoktam mondani, hogy legfennebb a (majdan talán megszülető) ükunokáim kapcsán tudok optimista lenni. Bár látva a hazai rommagyar és a maradékországbéli szociál-liberális helyzetet egyre pesszimistább vagyok.&#8220;Az életem célja nem az, hogy egy szám legyek egy statisztikában, hanem az, hogy jól érezzem magam.&#8221;Ismét egyetértünk. Amíg jól érzem magam a bőrömben, és nap mint nap bele tudok nézni a tükrömbe, addig hitem szerint teszek magam és mások magyarságáért.&#8220;Ha attól érzem jól magam, hogy az etnokulturális érdekcsoportomért teszek és a jogaiért harcolok, akkor attól érzem jól magam, de attól még lehetek harcos liberális, sőt, nem árt ha az vagyok!&#8221;Rendben, kedves Zoltán. Én már aligha leszek harcos liberális, bár alapvetően inkább liberális vagyok, mint konzervatív. Ha lehetnék, akkor talán nemzeti liberális lennék, de abból már nem lesz semmi.

<a href="http://www.saveoncarinsur.com/">auto insurance</a> <a href="http://www.searchedmeds.com/">cheapest cialis</a>
Jalen
18/4-12 la 07.29 de: Gump (Gump)
daca doctorul la care te duci este un om care se apropie usor de pacienti si nu simti o raceala in cabinet&#8230;.iti trece frica de stomatolog imediat&#8230;.e imp sa iti spuna ce urmeaza sa iti lucreze la dinti , sa nu fii luata prin surprindere

<a href="http://www.searchedmeds.com/">cialis sales</a> <a href="http://www.onlinequoteservice.com/">carinsurance</a>
Gump
10/4-12 la 09.15 de: Jase (Jase)
&#8220;Nem csak a romániai gazdasági szférában érződik a magyarországi tőke hatása, hanem a politikai szférában is.&#8221;A tőke már ilyen, ha dagadni akar, akkor talál magának dagasztókat.&#8220;&#8230;Tőkés László kampánya komoly összegeket emésztett fel, és ezek nem csak transzilván forrásokból származtak.&#8221;Az eremdéesz-kampány is tetemes összegekbe került, és abban a pártpénzen túl benne volt az idei Communitas pénz tekintélyes része, de a magyarországról évente érkező, a hazai parlamenti pártappanázzsal azonos nagyságú &#8220;elismert érdekvédő szervezetnek hivatalból járó&#8221; kormányzati tétel is. És hogy mivel szállt be a szadesz meg a maszop, azt hagyományosan nagy-nagy homály fedi.&#8220;a Fidesz a kampányt nem csak anyagi, hanem szellemi javakkal is támogatta.&#8221;Mi sem természetesebb, miután nyilvánossá tették a viszonyulásukat.&#8220;a Fidesz befolyásolta az EP-választás kimenetelét.&#8221;Az összmagyar nemzetpolitikában gondolkodó párt csak tegye a dolgát. Ha az kell, akkor szóljon bele akár az itteni EP-választásba is.&#8220;Az rmdszes propagandaretorikában ez az, ami ördögtől való.&#8221;Ez így volt 1989 előtt is, minden, ami a hazai magyarokkal kapcsolatosan kint elhangzott, az ördögtől való volt, akkor is, ha Grósz Károly vagy Acél György mondta, de akkor is, ha Szűrös Mátyás vagy Pozsgai Imre.&#8220;mikor elkezdett összeállni a kép, elsőre én is éreztem egy kis dühöt amiatt, hogy a mi kis langyos romániai magyar politikai pocsolyánkba beletapicskolnak…&#8221;Ami engem illet, ezt a dühöt fiatal életkorának tudom be.&#8220;Bukarest és Budapest között őrlődve még ez sem lehet a miénk…&#8221;Sőt ez nem szabad, hogy csak a miénk legyen! Mert ha csak a mienk maradt volna, akkor ma senki rommagyar nem lenne az EU-parlamentbe. Az eremdéesz hálás kellene legyen a FIDESZ-nek, és saját ellenzékének!&#8220;&#8230; a Fidesz gazdasági és politikai befolyásának növekedését az érintettek kizárólag nagylelkű nemzetmegmentő gesztusként próbálják beállítani, &#8230; De van egy másik komponens is, mégpedig az érdek.&#8221;Ezek már ilyenek, együtt járnak. A nemzet is érdek. Az anyagi gyarapodás is. Ennél sokkal nagyobb baj, amikor az anyagi érdek az egyetlen, és az is kizárólag a nemzet rombolását látja szeme előtt.&#8220;a hatalomkedvelő személyek között sokkal többen vannak azok, akik magukra gondolnak, mint akik másokra. Van egy ilyen előítéletem, bocs. Nem mindenki ilyen. Csak a többség.&#8221;Zoltánnak még csak előítélet, nekem már élettapasztalat.&#8220;mennyivel kellemesebb, ha van egy haversrác mindenhol, nem? És még kellemesebb, ha a markunkban van, nem?&#8221;Ősidők óta művelik ezt a technikát. Ez maga a járt út.&#8220;Az rmdszesek Bukaresttel bizniszelnek, a tőkéslászlósok Budapesttel, mi a baj?&#8221;ÉS ha azt írom, hogy az eremdéeszesek BukarestBEN bizniszelnek, bizonyára budapestiekkel is, és egyes budapestiek tökéslászlós rommagyarokkal itt is, ott is, akkor nagyot tévedek?&#8220;A kérdés csak az, hogy a romániai magyarság 90%-a milyen formában profitál… Vajon két vagy többpólusú romániai magyar gazdasági és politikai szféra a civil szervezetek megerősödését is magával hozza?&#8221;A romániai magyarságnak legfennebb 50%-a közvetlen haszonélvezője a hazai gazdaságnak, a munkahelyein kapott bére által, tőkefüggetlenül.A gazdasági szféra szerintem egypólusú. Sarkain a profit mérhető. Ez ideológiafüggetlen.A hazai magyar civil szervezetekben egyelőre, és még jó ideig elsősorban &#8220;bolondok&#8221; mozognak, akiket nem a pénz vezérel, hanem a maguk &#8220;hülyesége&#8221;. Ezek minimális, közvetlen környezetükből kalapolt anyagi ráfordítással valósítják meg elképzeléseiket. Vannak persze pénzvezérelt civilek is, de ezek ugyanolyan gátlástalanok, mint a gazdasági szféra megannyi szereplője, olykor saját konkurens civiljeikkel is.A gazdasági szereplők és a civil eredmények közötti közvetlen kapcsolat fölleléséhez még évtizedek kellenek.

<a href="http://www.insurselection.com/">car insurance</a> <a href="http://www.autoinsurproviders.com/">car insurence</a>
Jase
07/4-12 la 09.16 de: Jennabel (Jennabel)
Kedves PAZS, engem egyesek konzervatívnak és nacionalistának tartanak, mások &#8220;doktrinér liberálisnak&#8221; és nem elég &#8220;nemzetmentőnek&#8221;.Nevezze bárki bárhogy, számomra az egyén szabadsága a legfontosabb. Nyilvánvaló, hogy amikor ezt mondom, jogállamban és törvényes keretek között képzelem el. A jogszabályokat emberek alkotják, méghozzá nagyon kevesen. A parlamenti mandátumok kiosztása a többségen múlik, aztán hogy birtokosaik mit csinálnak a parlamentben, ahhoz aztán elég keveseknek van közük &#8211; szerencsére.Egyszerre vagyok demokrata és elitista, és azt gondolom, hogy ez a kettő tökéletesen összefér egymással. Egyszerre vagyok reform párti és mérsékelt, és erről is azt gondolom, hogy összeegyeztethető. Egyszerre gondolom, hogy a legfontosabb az egyén, és azt, hogy a kisebbségeket, a sajátos kulturális jellemzőik és igényeik által egymással természetes módon szolidáris tagokból összeálló, esetleg politikailag mobilizált (érdek)csoportokat az igazságosságra hivatkozva ugyanazok a jogok és lehetőségek illetik meg, mint a többségi etnikumot, nemzetet, kulturális érdekcsoportot, nevezzük bárminek is. Tulajdonképpen azt gondolom, hogy a világ 5000 etnikumát ugyanazok a jogok illetik meg. És nem történelmi jogok alapján, hanem az igazságosság elve alapján. Nem érdekel, hogy mi volt a Székelyföldön 300 éve, de az érdekel, hogy él ott egy kb. 650 ezres regionális többséget alkotó kisebbség, és nem rendelkezik közösségként ugyanazokkal a jogokkal, amelyekkel a románok rendelkeznek közösségként &#8211; bárhogyan is határozza meg valaki a közösséget. Például.De azt sem értem, hogy az alkohol miért legális, a könnyű drogok pedig miért nem.Szóval a világgal rengeteg probléma van, és ezt mindenki a saját igazságérzetének megfelelően tolerálja vagy sem.&#8220;Az “egyén” mint a politikai gondolkodás alfája és omegája – olyan absztrakció, amivel a pragmatikus konzervatív gondolkodás nem tud mit kezdeni.&#8221;Sajnálom, hogy így látod.&#8220;Olyan, hogy AZ egyén, nem létezik.&#8221;Olyan sem, hogy A közösség.Az egyén azonban legalább megragadható. Van egy test, és van benne egy lélek. Ez az egyén. &#8220;Ezeknek az egyéneknek nem azonosak és nem univerzálisak sem az igényeik, sem az érdekeik, sem a jogaik.&#8221;Amikor megszületnek, kizárólag genetikai különbségek vannak az emberi faj tagjai között. Minden másba beleszületnek. Ezt a tényt egy percig sem szabad elfelejteni. Sajnos a kelet-európai nemzetek egyszerre nacionalisták, sovének és rasszisták. Egy afro-erdélyi magyar nem magyar? Miért nem, ha magyar az anyanyelve, magyar történelmet tanult, magyar szerzőket olvas? Mert sötétbőrű? Csak? És mi van, ha kettős identitása van? Ki kell rekeszteni? Miért? Logikus? Fogadjam, el, hogy a mi kultúránkban ezt így szokás? Hagyománytiszteletből mondjam azt, hogy OK?Hagyománytiszteletből mondjam azt, hogy minden rendben, amikor semmi sincs rendben? Fogadjam el, hogy a másként gondolkodókat a közösség rákényszerítheti, hogy a többségnek tetsző módon éljenek?Azt gondolom, hogy minden egyénnek meg kell adni a jogot és a lehetőséget, hogy a saját igazáról meggyőzze a közösséget, és ezért sem őt, sem a vele egyetértőket ne érhesse bántódás vagy diszkrimináció. Ezért vagyok liberális.&#8220;A doktrinér liberálisok számára az emberiség sosem az itt és most élő emberek összességét jelenti, hanem egy elvont kategóriát, amelynek egyetemes céljai és eszméi vannak – ezeket akkor is érvényesíteni kell, ha a valóságosan felfogott “emberiség” (azaz az itt és most élő emberek összessége) erről hallani sem akar.&#8221;Az emberiség 80%-a&#8230; hogy is mondjam&#8230; nagyon furcs viszonyban van a tudománnyal&#8230; Szerinted ha valaki tudja, hogy egy meghatározott közgazdaságtani elméletet alkalmazva nő az életszínvonal, de a közvélemény tiltakozik, nem szabad alkalmazni? A jó kormányzás elméletileg nem feltételezi a demokráciát. Szerintem a Föld bolygó sokkal élhetőbb hely lenne, ha világállam lenne, elhalna a nacionalizmus és sovinizmus, lenne egy mindenki által beszélt közös nyelv, és mindig az döntene egy adott ügyben, aki a legjobban értene hozzá, ugyanakkor humanista is, és a közérdeket és nem a magánérdekét tartaná szem előtt.Demokrácia nélkül azonban fegyverrel kéne küzdeni a hatalomért, mert sajnos nem csak én gondolom magam a legokosabbnak, nem csak én gondolom, hogy nekem van igazam&#8230; nagyon sokan vagyunk így ezzel&#8230; akkor hát kormányozzon az, aki a többséget meg tudja győzni, és legyen béke. Ezért vagyok demokrata.

<a href="http://www.getinsurdeals.com/">auto insurance quotes</a> <a href="http://www.autoinsurproviders.com/">insurance auto</a>
Jennabel
06/4-12 la 09.32 de: Marylada (Marylada)
Dar nimic nu se compara cu senzatia de curatenie data de Dusul Bucal&quot;Folosirea dusului bucal, in special de catre persoanele purtatoare de lucrari sau aparate dentare, este o indicatie absoluta. Dusul bucal cu ozon poate fi folosit de catre pacientii diagnosticati cu gingivite sau parodontoza.&quot; spun specialistii.

<a href="http://www.autoinsurproviders.com/">auto insurance</a> <a href="http://www.getinsurdeals.com/">cheap car insurance</a>
Marylada
01/4-12 la 22.24 de: bbkyiypqwk (bbkyiypqwk)
bbkyiypqwk
01/4-12 la 06.57 de: Lateisha (Lateisha)
Kedves Zoltán!&#8220;Az individualista liberalizmus alapeszméje az, hogy senki sem korlátozható senki részéről abban, hogy úgy éljen, ahogy akar, azt csináljon, amit akar, vagy azt ne csináljon, amit nem akar.&#8221;Elnézést kérek a kifejezésért, de, mert tömörebben nem lehet megfogalmazni, most egyik barátomat idézem: &#8220;A tököm tele van&#8221;, az individualista liberalizmussal.Az individualista liberalista:- kefél, és jönnek a maradékok;- terpeszt, és ottfelejti maradékát a szülészeten, betüzeli, utcai inkubátorba tesz és sorolhatnám;- hím hímet dug, nőnemű nőneműt nyal-fal, és lesz belőlük &#8230; HIV-pozitív vagy semmi.;- nem tanul, nem végez kétkezi munkát, mert minek azt, gátolja a liberalizmusát, inkább kér, elvesz, föltör, hogy szippanthasson, szívhasson, fecskendhessen, mert jön a rohammentő és úgyis megmenti;mert azért vannak a NEM individualista liberalisták, hogy ő száz évig éljen a púpjukon.Nincs különösebb gondom a közösségi liberalizmussal, de az individualista pusztító volta evidens.&#8220;Erre a koncepcióra épül rá a liberális jogrendszer. Az egyént védi a többi egyéntől és az egyének csoportjától.&#8221;És a nem liberális, keresztény vagy rendpárti jogrendszer mit tett? Megvédte a közösséget az individualista liberalistától, mert ha nem teszi, akkor mára aligha lennénk, de hogy nem tartanánk az anyagi kultúra mostani szintjén az szerintem biztos.&#8220;Arra értettem, hogy az egyén szabadságát fontosabbnak tartom a közösség fennmaradásánál, hogy számomra fontosabb, hogy ha valaki elhatározza, hogy holnaptól román akar lenni, vagy Magyarországon akar élni, megtehesse, a közösség pedig semmi olyat ne tegyen, amivel ezeket a személyeket megbélyegzi.&#8221;Az egyén azt tesz, amit biológiai kényszerei lenyomnak a tudatán. De bilógiai kényszerei húsz éves kora után lesznek dominánssá, addig a szüleinek hasonló nyavalyái szabják meg az útját, és ha az tévút, amikorra Ő azt észreveszi, akkor már csak a ritka kivétel képes kiszabadulni rátelepített béklyóiból. És villogóbb lesz a műpalotája, de kongani fog a lelke, és rohan naphosszat, hogy maradéka még villogóbb és még lufibb világba érezze otthon magát. De Ő csak a villogást érzékeli, hogy lufi veszi körül, azt nem hiszi.A közösség nem bélyegez meg!A közösség önjelölt, vagy akár választott szószólói, azok mondanak hol meleget, hol hideget, de azt nem a közösség teszi, hanem a gyarló, törtető, individualistán liberális bort ivő de vizet prédikáló akárki. Utóbbit hamar felejtik. Akik megmaradnak azok évezredek alatt néhány tízen vannak. Tessék sorolni őket, Tutankamontól máig, hány név került a listára?A kisközösség hatása lehet jelentős. De nem mindig az. Elég a templomok évközi vagy a politikai hívószóra gyülekezők kampánybeli összejövetelein résztvevők számára gondolni.&#8220;Azoknak, akik a romániai magyarság fennmaradásáért fáradoznak, nincs joguk még a saját családjukon belül sem akadályt gördíteni az egyén autonómiájának és szabadságának érvényesülése elé, sőt elítélni sem áll jogában.&#8221;Apám, anyám, adj lovat, paripát, a többit bízd rám.Mai történet. Valaki ült a lován, gondolt egyet és átlibbent az örök vadászmezőkre. Előzőleg vágtatott, és ma idősb és ifjabb maradékai nyögik vágtatásának mindent összeroppantó bankterheit.Egyetértek, nem kell elítélni, de engedtessék meg, hogy megítélhessék.Korodbeli gyermekeimnek időnként elmondom: ez már nem az én életem. A Tied! Azt teszel vele, amit akarsz. A Te korodban mindenki önmaga életének a sikerkovácsa vagy tönkretevője. A magam dolga véget ért azzal, hogy szakma, megélhetés van birtokodban. Innen már a Te felelősséged. Ha tudok segítek, amíg leszek, de helyetted semmit nem fogok, mert nem tudok, megoldani. Én se kaptam többet, de ahhoz elég volt, hogy Te oda juss, ahol vagy.&#8220;Én az emberiség eszméjében hiszek. Azt gondolom, hogy az emberiség minden egyes tagja úgy kéne tudjon közeledni a más kultúrájú egyének felé, mint a saját kultúráját hordozó egyének felé.&#8221;A kisember szintjén ez évezrede működik. De minden idők óta jönnek a megváltást hirdető kiszemelt vagy önjelölt elöljárók. Közülük egyesek kultúrákat teremtettek vagy teremtenek. Krisztusra épül az ortodox, a római-, de a görögkatolikus, a református, a lutheránus és megannyi (neo)protestáns közösségek sokasága. És mégis! Ezek a közös gyökér dacára időnként egymásnak feszülnek: katolikus szlovákok, többnyire ortodox románok, sokfelekezetű magyarok. Mert a történet a birtokkijelöléssel is összefügg. Mindenik hordozza saját kultúráját, és hol teret nyer, hol teret veszít, és ez így gördül tovább, az idők végezetéig. Akár úgy is, hogy kettő úgy ér össze, hogy a harmadikat föléli, de akkorra ott lesznek más, birtokkövetelő szomszédok. Szülői, elöljárói, megváltói vezényszóra menetelő, individualista liberalizmusukat látszólag csupán egy pillanatra föladó, de egyénként néhány évtized múltán eltűnő egyedek mindenféle áldozata &#8220;árán&#8221;.&#8220;Természetesen számos konfliktus vezethető vissza kulturális okokra, de ettől még nem viseltethetek előítélettel egy minden más kultúrájú egyén felé.&#8221;Egyetértek, akkor is, ha az imént arról írtam, hogy a ránk váró konfliktusok forrása is alapvetően kulturális gyökerűek lesznek.

<a href="http://www.specialmedic.net/">nexium coupons</a> <a href="http://www.choosemedsnow.com/">propecia</a>
Lateisha
01/4-12 la 03.32 de: Gembel (Gembel)
buna mariana da mi si mie un sfat drepse alaptare am un baietel de 1 an si8 luni si il alaptez dar ii dau si hrana solida pozitia noastra favorita de alaptat este in brate dar cum am mai crescut im...
Gembel
31/3-12 la 00.23 de: mbaskuttof (mbaskuttof)
mbaskuttof
30/3-12 la 07.26 de: Suman (Suman)
Aliz tavaly is sokat tett aze9rt, hogy Erde9lyben a Nemzeti Gulye1s Naprf3l tnduajak.cdgy edr:Kedves Se1ndor!d6rf6mmel te1je9koztatom, hogy Gyergyf3szentmiklf3srf3l tf6bben is csatlakoznak a II. Nemzeti Gulye1s Naphoz. A Hargita Ne9pe9ben megjelent cikkem is tanfasedtja, hogy egyelőre egy hivate1sos szake1cs e9s egy civilszervezet csatlakozik. De az eseme9nyről hedrt adnak a helyi fajse1gok is, reme9nyeim szerint a mi ve1rosunkbf3l lesznek me9g csatlakozf3k. A Krf3nike1ban fagy tudom, holnap fog megjelenni egy terjedelmesebb f6sszee1lledte1s, a volt kolle9ge1k a tavalyi siker ute1n pozitedvan e1lltak hozze1 az fcgyhf6z e9s tf6bb, Erde9ly kfclf6nbf6ző ve1rosaiban e9lő tudf3sedtf3t bevonva ke9szedtenek egy kf6rke9pet a csatlakoze1si sze1nde9krf3l. Minden bizonnyal besze1molf3 is lesz az eseme9nyről mind a Hargita Ne9pe9ben, mind a Krf3nike1ban. Vase1rnap de9lelőtt jelentkezem majd ke9rde9ssel az idei sikereket illetően. Nem utolsf3 sorban a saje1t blogomon e9s a facebook-on is terjesztem a hedrt. dcdv.Aledz
Suman
01/12-11 la 19.59 de: irywsq (irywsq)
ZqS4r2 , [url=http://fswcncqvjphk.com/]fswcncqvjphk[/url], [link=http://kunkxjpbetah.com/]kunkxjpbetah[/link], http://gpsbvihaqsrt.com/
irywsq
30/11-11 la 14.25 de: jsmeus (jsmeus)
jsmeus
29/11-11 la 17.54 de: knddvfilouk (knddvfilouk)
knddvfilouk
29/11-11 la 15.46 de: Cactus (Cactus)
There's a seecrt about your post. ICTYBTIHTKY
Cactus
29/11-11 la 14.59 de: Rocky (Rocky)
Ppl like you get all the brains. I just get to say tankhs for he answer.
Rocky
29/11-11 la 06.14 de: Kaedn (Kaedn)
Thank you so much for this atrlice, it saved me time!
Kaedn

Adauga comentariu

Scris de:
Email:
Comentariu:
Scrie caracterele care le vezi in patrat
Visual Captcha